piątek, 30 listopada 2012

ZA DARMO



  PRAWDZIWA MIŁOŚĆ MATKI
 Pewnego wieczoru chłopiec wszedł do kuchni, gdzie jego mama właśnie przygotowywała kolację i wręczył jej zapisaną przez siebie kartkę papieru. 
Kiedy mama wytarła w fartuch mokre ręce i wzięła kartkę, przeczytała następujące słowa: 
koszenie trawy 5 zł, sprzątanie mojego pokoju 10 zł, pójście do sklepu za Ciebie 3 zł ,pilnowanie braciszka 5 zł ,wynoszenie śmieci 2 zł ,dobre stopnie 20 z,ł zamiatanie i grabienie podwórka 3 zł, Razem: 48 zł .
No cóż, matka popatrzyła na stojącego wyczekująco chłopca i mogłabym przysiąc, że przez głowę przemknęły jej liczne wspomnienia.. 
Następnie wzięła pióro i napisała na drugiej stronie kartki : Dziewięć miesięcy podczas których nosiłam Cię pod sercem, a Ty rosłeś we mnie - za darmo. 
Wszystkie noce, gdy czuwałam przy Tobie, pielęgnowałam i modliłam się za Ciebie - za darmo. 
Wszystkie godziny próby i łzy wylane z Twojego powodu przez wszystkie lata Twojego życia - za darmo
Wszystkie noce wypełnione lękiem i zmartwienia, których się spodziewałam - za darmo
 Zabawki... jedzenie... ubrania... i nawet podcieranie Ci nosa - za darmo. 
A kiedy dodasz to wszystko przekonasz się, że...." 
Prawdziwa miłość nie kosztuje nic .. "  
Kiedy syn przeczytał napisane przez matkę słowa, w jego oczach pojawiły się łzy. Popatrzył na nią i powiedział:'Mamo, bardzo Cię kocham'. 
Potem wziął długopis i wielkimi drukowanymi literami dopisał: 
ZAPŁACONO...,, 

 Ten tekst znalazłam przypadkiem wertując kolejne artykuły o wychowaniu małego człowieka i musiałam się z Wami nim podzielić. 

Piękne słowa ZA DARMO.
Znam je ale nigdy nie zastanowiłam się nad ich wydźwiękiem. 
Takie banalne pytanie , które zadaje codziennie mężowi jak już leżymy w łóżku, objęci, wyciszeni, często wtulona w jego ramiona :Za co mnie kochasz Skarbie?
 Słyszę od niego niezmiennie taką samą odpowiedź ZA DARMO:-)
Wkurzała mnie ona przyznam szczerze ale jak przeczytałam, pokochałam. Takie proste, banalne ale z jaką mocą.

ZA DARMO JA:
  • jestem przy moich dwóch wspaniałych mężczyznach w tych dobrych jak i tych złych chwilach 
  • za darmo przytulam i scałowuję łzy mojego synka kiedy budzi się w nocy z płaczem
  • za darmo wstaję w nocy po kilka razy żeby sprawdzić czy Szymuś śpi, okryć go kołderką, przynieść misia
  • za darmo czytam mu, choć on jeszcze nie wie o czym mu opowiadam- uśmiał by się gdyby dowiedział się,że mamusia czyta mu artykuły o pielęgnacji małego bobasa
  • za darmo wstaję rano żeby zrobić kawę, śniadanko dla mojego mężczyzny chociaż teraz to ja wstaję później i zastaje gorącą pyszną kawusię i coś słodkiego
  • za darmo staram się ogarniać panujący nieład i rozgardiasz odkąd pojawił się Szymek w naszym domu
  • za darmo piorę, prasuję ubranka małego aby miał czyściutkie i pachnące chociażby przez 5min zanim mu się nie uleje czy nie zabrudzi:-)wiecie o czym mowa
  • za darmo wychodzimy na spacery aby nacieszyć się swoim towarzystwem, tylko ja i mój syneczek
  • za darmo latam jak wariatka z aparatem żeby uchwycić każda minutę, sekundę życia mojego synka
  • za darmo dzisiaj pocałuję Mariusza na dobranoc a syneczkowi ponucę jakąś melodię i nie przejmuję się już tym, że jestem antytalenciem wokalnym
  • za darmo jutro upiekę jakieś pyszne ciasto- skłamałabym bo ciasto byłoby też dla mnie do kawy -piję bawarkę przyzwyczajenie ze szpitala
I tak mogłabym wymieniać w nieskończoność a Wy za co kochacie swoich panów, i swoje pociechy 

TEŻ ZA DARMO?

2 komentarze :

  1. o jej powiem szczerze,że aż oczy mi sie zmoczyły kiedy czytałam ten tekst. Piękny piękny i jeszcze raz piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Synka mego kocham za to że jest, że tylko ja i moi rodzice cieszyliśmy się że będzie, a męża - po zajściu w ciążę już chyba nie.... niestety

    OdpowiedzUsuń